Dags att pröva lite Fantasy, tror jag

Salam Aleikum! Tillbaka från Egypten och redo med lite ny text! Känns dock lite sent att säga det en vecka efter att jag kommit hem, men det här är det första tillfället jag fått att skriva något sen dess. Det har varit rätt så hektiskt, alltså. Hur var det i Egypten då? Varmt säger jag bara. Kan förklara mer sen. Det jag egentligen tänkte säg var att jag prövat på en ny genre inom mitt novellskrivande: Fantasy!
Okej, det är inte direkt första gången jag skriver fantasy, men åtminstone första gången jag lägger upp fantasy på den här bloggen. Nåja, till saken.

Det här är så långt jag har hunnit skriva hittills:

"Passopp!" Ropade Ivalde och steg åt sidan, och strax därefter landade en hjälm med ett avhugget huvud i, just där han nyss stått. Hjalmar stirrade på den köttiga halsstumpen ett långt tag, men vaknade sedan till utav ännu ett av Ivaldes dåliga skämt. "Man får akta huvudet!" Sade den blonda krigskämpen med ett flin, som åtföljdes av ett högljutt mansgarv, vilket fick Hjalmar att se den vuxne mannen som dolde sig bakom ynglingens ansikte.

Sekunden efteråt skördades ännu ett offer; en bredaxlad nordman som klövs från hjässa till skrev av Ivaldes skarpa svärdsegg. En enorm blodkvast sköljde över den unge hjältens kropp, och han tog det som ett tillfälle att svalka sig från stridens hetta.

Hjalmar stod och iakttog sin väns sjuka stridslustar med avsmak, medan han själv avväpnade en skäggig karl med mycket graciösare drag än Ivaldes vilda kampstil. "Så där slåss bara simpelt bondfolk, inte en ung riddarson," tänkte den nästan gråhårige gamle veteranen och stack svärdet djupt in i sin fiendes strupe."





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0