Gammal bild Förnyad och lite Filmer

Denna bild känner ni kanske igen om ni kollar bland mina tidigare inlägg. Skillnaden är att jag har målat och kladdat en hel del på den i photoshop. En av de få bilder jag gjort som jag blivit nöjd med, även fast det inte är så många speciella effekter på den.

Agaryech Color

Såg också två filmer igår kväll. Började med "Mutant Chronicles", en amerikansk fantasy/science fiction film baserad på ett svenskt rollspel (underligt nog...). Den började ganska okej, men regissören har dragit ut alldeles för mycket på introt utan att berätta vad filmen egentligen handar om; en mystisk "maskin" som kraschlandat på jorden och begravts i marken förseglades av människor för länge sedan pågrund av något hemskt som fanns där nere. Av misstag råkar en bomb öppna förseglingen under ett krig år 2707 och släppa ut monstrena som bor under marken. En präst (spelad av Ron Pearlman!!!) samlar ihop en grupp elitsoldater för att spränga sönder "maskinen". Halvdan i början, bättre i mitten och rätt så dålig mot slutet. Jag tycker dock om steampunk-temat i filmen, den råa miljön och alla dessa komiska scener som egentligen inte alls är menade att vara komiska. Tre stjärnor från mig.
mutant bild 1 Mutant bild 2

Den andra filmen jag såg var en Koreansk "Zombie-film"; "GP 506". En grupp soldater har skickats till Vaktpost 506 för att reda ut en massaker som härjat på platsen, och endast lämnat en överlevande. Det visar sig att ett okänt och mycket smittsamt virus har drabbat de stationerade soldaterna och gjort dem till blodtörstiga galningar. Allt eftersom utredningen pågår börjar dessutom historien upprepa sig och en kamp för överlevnad påbörjas. Filmen har ett lågt tempo, men till skillnad från "Mutant Chronicles" behov av ständig action bygger "GP 506" på mystik och långsamt stigande spänning. Den var lite väl krånglig för mig ibland, och hade inte så många zombie-element som jag trodde att den skulle ha, men helheten var väldigt bra. Fyra stjärnor!!

GP bild 2 GP bild 1

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Snygg bild, vill också se de filmerna! :D ska bli kul imorgon! :D

2008-08-21 @ 22:55:52
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0