Mörkrädd

Hmm...Lyckades inte lägga upp så mycket eftersom jag blev så trött. Detta stycke text funderade jag fram då jag försökte somna i en soffa i farmors källare. Sedan blev jag bara tvungen att kliva upp i fem minuter och skriva ned den så att jag inte skulle glömma nåt..

"Från ljuset blickar vi skräckslaget mot mörkret,

Mot det okända som finns däri.

Från skuggorna tittar vi tryggt ut mot ljuset,

Som vore vi omfamnade av vår moder.


För i skuggorna är vi säkra,

Så länge vi ser att ljuset består,

Ty från dem tycks mörkret mycket ljusare.


Men när vi befinner oss i mörkret,

Och endast mörker består,

Då infinner sig rädslan åter,

Och det är då de mest oskyldiga silhuetter och ljud

förvrängs till mardrömmar i våra sinnen."


 

Asscoool dregel
Bilderna är tagna av Mikael Nordh.

Kommentarer
Postat av: Erika

Du är grym att sätta ord på saker ;D

2008-08-10 @ 18:35:36
URL: http://eerika.devote.se
Postat av: Jacob

Tack X)

2008-08-10 @ 20:17:39
URL: http://greyshades.blogg.se/
Postat av: Erika

haha man kan ju bli galen för mindre :P när man bara sitter för att fördriva lite tid funkar det felfritt, men så fort det är någonting som man vill göra, så krånglar det som attan..datorn känner nog av när det är läge att jävlas X)



ahaa, men då kanske jag har lite koll nu! Mina geografikunskaper är nog lite ringrostiga för tillfället :P



Haha sätt ögonbindel och testa! ;)

Men de är ju roliga..Och så fort jag kommer i närheten ska man släpas iväg på nånting. Ibland kanske man lär sej lite själv också^^

Är du nå motorintresserad då? :P



Ha det super!

2008-08-10 @ 20:44:32
URL: http://eerika.devote.se
Postat av: Erika

haha det är verkligen som du säger, för och nackdelar för båda...och ett jäkla dilemma är det, jag velar som vet inte vad :) Men måste försöka bestämma mej!

Kanske blir svart endå, minst underhåll på den kanske^^

Fast å andra sidan så är ju myycket av det jag äger svart, så skulle vara lite kul att bryta av det lite med något så färgglatt som vitt ;)



Ha det gött!

2008-08-10 @ 20:58:20
URL: http://eerika.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0