Odjuret

Här är en gammal novell som jag ställde upp med i en tävling någon gång i Maj detta år. Givetvis ställde jag inte upp för att vinna, utan för att det var kul och för att jag ville sprida mina noveller så att andra än mina kompisar kunde läsa dem. Novellen är totalt tre sidor lång.

"Mitt i stormens oväsen kunde han urskilja kyrkans klocktorn eka. Om han lyssnade noga efter klockslagen skulle han få koll på tiden. En…Två…Tre…Tystnaden mellan varje slag kändes som en evighet, och det starka ekot gjorde det svårt för Barnaby att hålla koll på räkningen. Plötsligt kände han sig starkt iakttagen. Ögonen högg likt knivar mot hans rygg och han var tvungen att vända sig om. En silhuett i gatmörkret femtio meter från Tom. Det liknade en reslig man. I ena handen höll han något vasst och otäckt.
Barnaby han knappt ens tänka på hur galet det kriminella livet var i Warden Lake på kvällarna, förrän han satte iväg hemåt i full fart. Avskummet följde efter med snabba och smygande steg. Fan! Nu hade han tappat räkningen på klockslagen också!

Klockan kunde åtminstone inte vara nära elva, för än hade inte Tom Barnaby känt någon skillnad eller minsta förändring. Ingen smärta heller. Han var fortfarande sig själv. Den ruggiga figuren syntes inte längre till. Nog hade han gett upp jakten i det ogästvänliga vädret. Hade han inte haft så ont om tid hade Barnaby nog tagit det lite lugnare. Tyvärr hade han inte mycket tid kvar. I alla fall trodde han det."


Kommentarer
Postat av: Erika

Heej! :)

Tack för kommentarerna..

Du har rätt med katten, fast det är hälften huskatt också, därför hon är semi :P Bra gamla syrrorna var också. Hade en klasskompis i gymnasiet, hennes katt blev hele 22 år, sen fick dom avliva honom för att han vart senil. Hoppas mina lever läänge också, de är ju så goa :)



Ja, utseendet på dom där rullande sakerna är rätt viktigt också :P

Och det är samma här, när pappa och storebror drar igång en diskution är det bara att nicka och se glad ut^^



Blev klart intresserad av filmtipsen också efter bror dins reaktion..ska försökas kolla upp, får se om jag överlever dom :)

Har också kollat på Juno några gånger, hon är ju så skön med sina kommentarer..Finns nog några likheter med Nemi :P



Hur mås det hos dej då?



Ha det super! ;)

2008-08-14 @ 13:46:49
URL: http://eerika.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0