Prowler in the Dark

Ja vad fan är det? Kunde inte hitta på nåt fyndigt namn till en av mina senare bildredigeringar, så jag försökte hitta på nåt Lovecraft-igt. Och nog tycker jag att det ser ut som en smygare i mörkret. Eller vad tycker ni?
Skuggvarelse Mörkervarelse
Ser ni skillnaden?

Gjorde två versioner, den ena mörkare och grynigare, lite mer "skev" eller vad man ska kalla det. Skillnaden är egentligen väldigt liten, men jag valde att lägga upp den eftersom den påminde mig en hel del om sakerna som finns i Silent Hill - världen (finns som 5 spel och 1 film).

Har för övrigt inte gjort så mycket under helgen; hade min "Zombiekväll" med Sarah (SGiercksky), Patrik (Oomega) och lite andra polare. Vi såg i för sig bara på en zombiefilm; Day of the Dead från 1985, men det var en jävligt kul kväll i alla fall med mycket kortspel, alkohol och speltest av ganska så nya slagsmålsspelet Soul Calibur IV. Trots att jag hunnit lira det i en månad blev jag ägd av alla mina polare som körde spelet för första gången :) Vann ju inte heller så mycket på kortspelen heller, men det är ju viktigast att umgås, eller hur? Kom förresten på att jag glömt visa bilden Sarah ska få av mig (har lagt upp en halvfärdig version några veckor tidigare i bloggen). Lyckligtvis blev hon väldigt glad över den och jag längtar otåligt på att få se bilden hon gjort till mig (kanske får jag den någon gång under veckan som kommer) ^^
day of the dead Day of the Dead img
Day of the Dead (1985)

Annars har jag mest käkat vaniljglass och sett på Dave Chapelle Show (bästa komikern ever ;p) och Shawshank Redemption. Och smakat på ett asgott té som hette Japanese Gardens; fyllt med frukt, blommor och annat coolt krux. Tror jag drack typ fyra koppar té totalt under Lördagkvällen, vilken är ganska extremt för en kaffedrickare som jag...Så en massa avsnitt av Heroes idag också. Det var nån slags maraton på tvåan, har aldrig heller sett serien men fattade ganska mycket av den tack vare de tjugo minuter långa detta-har-hänt-introduktionerna :)
The Shawshank Redemption cover The Shawshank Redemption screen
The Shawshank Redemption - Nyckeln till frihet på svenska.


Vad har ni gjort i helgen då?

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Day of the dead är så grymt bra! Har blivit min favorit i serien :) Hihi jag vann på plump och jag hoppas att vi ger varandra bilderna den här veckan :D Jättecoola bilder längst upp :O

2008-08-25 @ 19:31:44
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Erika

verkligen, tycker att annars blir det lätt så stelt :S har själv hittat en jättebra kompis genom att göra ett tillsammans, och nu umgås vi stort sett varje dag, alltid kul att lära känna lite nytt folk :P

Låter som du har haft en riktigt fin helg iaf :)

hehe du får skvallra hur det går ikväll!

sj har man gått i skolan 2 timmar idag, ska dit runt 1 timme på freadg och sen kommer det inte vara nå riktiga lektioner på 2 veckor tills nästa kurs börjar ;P slappt men ändå mycket att göra.

låter ju riktigt skoj med filmhistoria :)

och nå account har jag inte, du?

nu är det dags för mej att göra mej klar för att åka iväg på inflyttningsfest :P

Hoppas du får en trevlig kväll!

2008-08-26 @ 15:24:09
URL: http://eerika.devote.se
Postat av: Sarah Giercksky

Haha jo jag har börjat tycka om att göra tatueringsmotiv, ska göra några små tatueringar på riktigt och rita egna motiv :) Tack så mycket :D Ska bli kul att äntligen få tavlan :D

2008-08-30 @ 11:31:18
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Jag menar Them från 2007 en fransk film som ''har baserats på verklige händelser''



Behind the mask handlar om ett team som filmar en mördare, hur han planerar och varför han gör som han gör och när han slutligen fullbordar hela sin plan :)

2008-08-30 @ 12:22:46
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Jaha vad tyckte du om Behind the Mask? :D

2008-08-31 @ 11:34:29
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Erika

haha verkligen..börjar få dåligt samvete nu hur lite man gjort de senaste dagarna :S skulle ju egentligen kunnat vara klar och sluppit tänka på det, om man gett sej fan på det på en gång, men som sagt, disciplinen är inte alltid på topp ;P

Jo, det är roligt med nya människor. Men det dryga är att man tydligen inte kan vara tjej och vara väldigt nära kompis med en kille utan att folk ska tro en massa :S drygt ibland!



Det var en hel del lektioner du har, och gå i skolan på lördagar borde förbjudas, har sj haft det ett par gånger, och det är inte det populäraste :P



hahah det är nog så..och inte är det nog nådigt att åka runt i en sådan där dräkt heller på sommaren när det är 30+, då skulle man känna sej lagom fräsch :P



Nu lär jag kila till lunch på stan med kompisen från Norge :)

Hoppas du får en rolig dag^^

Hej så länge!

2008-09-02 @ 12:23:30
URL: http://eerika.devote.se
Postat av: Erika

hehe ja, jag fattar inte varför alla har sådana förutfattade meningar om allt och alla :S

haha till och med en gång när alla i klassen hade kommit tillbaka utom han från rasten, så är det en som säger; nu väntar vi bara på pojkvännen! haha vi hade bara kännt varann i några dagar då, och redan tror folk en massa! Lite komiskt egentligen :P



Skönt att ha ledigt ibland :P

Själv är man då aldrig ledig, men dessvärre har det inte blitt så mycket gjort senaste tiden så börjar bli lite stressigt, ska vara klart på måndag. Så lär bli att sitta av en massa tid imorgon (vill inte ha så mycket kvar att göra på söndag, dagen efter utgång ;P)

Har du kommit igång bra med pluggande?



hah auditionen är roligast.

skulle också vara roligt om de skulle göra något liknande program med "satanistisk och hemsk" musik som moraltanterna skulle kalla det ;D



Ha det super^^

2008-09-05 @ 00:00:35
URL: http://eerika.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0