Tillbaka från Norrland!

Hej allesammans! Nu är jag tillbaka från min korta resa i Sundsvall i Norrland och mår riktigt prima. Har tyvärr inga bilder med mig annat än en taskig mobilbild som vanligt, eftersom jag tankspridd som vanligt förlade batteriladdaren. Har dock skrivit en hel del som jag kanske lägger upp så fort jag sovit en stund.

Har också funderat lite och filosoferat. Tänkte bland annat på alla dessa korkade utlänningar som snackar om hur deprimerade alla svenskar måste vara för att vi hela tiden bor i ständig kyla och mörker. Kanske det är kallt och mörkt på vintern, men under andra halvåret är det för fasiken dagsljus dygnet runt om man drar 40 kilometer norr om stockholm!!
solen sjunker!
Solnedgången var fantastisk då vi anlände till Sunsvall
på kvällen. Tyvärr kom det alltid nån jävla legokloss till
köpcenter och blockerade halva scenen! Dessutom var
det inte alls så färglöst som mobilkameran gjorde den..

Hälsade också på mormor som bor på Åstön några mil norrut, och gav henne solnedgångsmålningen som jag visade tidigare. Det var rätt kul eftersom jag inte vart på Åstön sen hösten förra året (bästa tidpunkten att se Norrlands otroligt vackra höstnatur), vilket också var senaste gången jag såg morfar i livet, och många gamla minnen väcktes till liv. Om jag får tid över drar jag gärna upp igen i septemper innan skolan hinner bli för jobbig. Märkte också att garaget "innehafde en oräknelig mängd getingar", vilket inte alls var lika trevligt.

soluppgång på Åstön Föreställer Soluppgång på Åstön
soluppgång                      solnedgång

Kommentarer
Postat av: Erika

hahah hår är bra ;) sj då?



Vart fin bild ändå..jag skulle vilja åka till norrland och se ett ordentligt norrsken :P



Ha en bra dag sålänge :P

2008-08-09 @ 15:38:34
URL: http://eerika.devote.se
Postat av: Erika

haha ja sån tur har inte jag, här kan man möta folk var som helst, och det är inte jättekul när det är så mörkt så man inte ens ser vart man sätter sina egna fötter^^

Vart ligger Vaxmora? aldrig hört tidigare :P



Näe, vart lite besviken på White Noise faktiskt, början var skaplig, man vart ju bra nyfiken på varför han fick för sej att döda hans familj sådär, men så mycket mer var det nog inte.



Tack för tipset :D

Ska invänta min "skräckpartner" ska flytta hem från Norge om ett par veckor, så ser vi på den då :P Låter som det skulle kunna vara någonting för oss!



Btw det där med kameran känner jag igen haha...har till och med skrivit upp det på lapp ett par gånger för att jag Inte ska glömma den, men sen när jag väl kommit iväg visar det sej att kameran är det Enda jag har glömt att packa ner XD



hoppas du har en superkväll! ;)

2008-08-10 @ 18:30:27
URL: http://eerika.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0