Tropic Thunder *****

Shit, när jag såg Tropic Thunder hade jag aldrig trott att den skulle vara så här bra! Och för en gångs skull ser jag att Ben Stiller och Tom Cruise faktiskt kan vara både bra skådespelare och roliga. Robert Downey Jr. var helt klart bäst som skådisen som lever sig in i sina roller så pass att han glömmer bort sitt riktiga jag. ^^
   En skön sekvens i filmen var definitivt introt med alla fake-trailers som driver med Hollywood så hårt som man kan göra, med sexistisk reklam för läsk och godis, trailers för blockbuster-action i stil med "Scorcher 6", toaletthumorkomedier som "The Fatties Fart 2" och extremt djupa dramer såsom "Satan's Alley" (Jag föreslår att ni söker på "Tropic Thunder - Fake Trailers" på youtube så förstår ni vad jag menar).

Knarkaren i knarkfabriken ^^

Tropic Thunder handlar om tre "superskådisar": den korkade, självupptagna actionhjälten Tugg Speedman (Ben Stiller), den knarkande pruttkomikern Jeff Portnoy (Jack Black) och den superseriösa oscarsvinnaren Kirk Lazarus (Robert Downey Jr), som ska medverka i filmen Tropic Thunder som baseras på en bok baserad på en verklig händelse. Skådisarnas diviga beteende och skitstöveln till producent (Tom Cruise) sätter alltmer press på nybörjarregissören Damien (Steve Coogan), som tillsammans med författaren (Nick Nolte) till Tropic Thunder beslutar sig för att mjuka upp skådisarna och sätta dem på plats genom att slänga in dem lyckligt ovetandes i en verklig farozon. Dock spårar det hela ut redan från början...^^

Påväg mot en annan, mindre säker inspelningsplats..

Jag vet inte om jag har något annat att skriva om filmen, om jag börjar nämna alla roliga företeelser i filmen skulle det bara sluta med att jag rabblar upp hela handlingen, så jag får helt enkelt starkt rekommendera Tropic Thunder till alla er som inte vet vilken bra film det är! Se den! Annars...

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Verkar ju väldigt bra :D vill se den! XD

2008-12-07 @ 22:31:06
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0