Specialeffekter: Glassplitter i handen

Var rastlös igen och försökte komma på något att göra, så jag gjorde ett makeup-sår. Denna gång lade jag upp den i stegform så att ni själva skulle kunna göra liknande :)

1. Först kladdade jag på lite vax på handen som jag försiktigt smetade ut på de områden där såren skulle vara.

2. Sedan skar jag med en palettkniv (vilket spetsigt/smalt men inte dödligt vasst föremål som helst funkar) i vaxet och formade ut såren.

3. Efter det fyllde jag såren med fake-blod. Egentligen borde jag ha sminkat handen lite blekare och lägga till en liten rodnad kring såren, men eftersom jag förlagt min låda med sminkfärger uteblev det för denna gång. När såren var fyllda och kladdiga med blod körde jag in skärvor av glas, som jag fått genom att splittra en glasskiva till mitt förstoringsglas med en tång. (Egentligen behövs inte riktigt glas; ta hellre genomskinlig hårdplast istället.) Självklart hade jag skyddsglasögon på mig när jag gjorde detta (jag vill ju inte få glassplitter i ögonen;).

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Snyggt! jag vill också få glassplitter i handen ;) du får fixa det på mig nån gång :D

2008-07-28 @ 22:30:09
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0