Yeahoo! Sommar!

Ja nu är det sommar och sol och nästan alla svenskar är glada. Har vart på västkusten på min kusins studentmottagning, och då kändes det jäkligt skönt att ha gått igenom den fasen en vecka tidigare. Dessutom har jag besökt Liseberg och testat den nya attraktionen "Uppswinget" som jag ger fyra av fem. Den var rätt härlig alltså.




Sedan kom jag på hur traditionerna skiljer sig från stockholmare och Vänersborgs "goa gubbar". Dagen innan studenten är det bal. Klockan 7 morgonen efter är det champagnefrukost, som åtföljs av 2 timmars flakåkning, sedan är det snack med lärare, tal och betyg som ska fås tills alla samlas i aulan klockan 13. Där snackar lärarna inantill (!) i ytterligare två timmar som även mixats ihop med shower och film. Sedan (!!) drar alla till en stor och väldigt outgrundligt fuktig park i regnet utanför en kyrka där alla väntar in studenterna och hänger på dem sisådär 30-40 prydnader. Sedan (!!!) blir det en slags flakåkning igen (!!!!) med en massa underliga ekipage av olika slag (min kusin kördes runt i en gammal eka till exempel) i två timmar till; sedan är det dags för studentmottagningen. Och förstås är det menat att stackarna ska orka festa loss på gubbskivan samma kväll. Det är lite mer än 30-minuters-ceremonin på Rudbeck måste jag säga.


Till sist måste jag säga grattis i efterskott till er som redan tagit studenten och grattis i förskott till dem som ska t studenten i framtiden.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Sarah ''Jigsaw'' Giercksky

ja det var ju ganska lamt på Rudbeck om man jämför med den studentgrejen du va på ^^ va det kul att åka flak?

2008-06-15 @ 21:56:40
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Jacob

Ja, det var kul tills vattenballongerna tog slut, för det är ju inte sådär jättespännande att köra genom en massa gudsförgätna förorter i två timmar om man inte har något att kasta på folk ^^

2008-06-15 @ 22:56:30
URL: http://greyshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0