Jag? Konstnär?

Hm....Det känns lite själviskt att lägga upp mig själv så här och påstå att jag är värsta konstnären. Fast det är nog bara en sån där grej som bara svenskar bryr sig om. Jag håller ju faktiskt på med konst. Jag skriver noveller, prövar på poesi (kanske inte så bra då, men jag skriver ju i alla fall), målar, tecknar, gör musik och ytterst sällan film. Och eftersom jag har ett motto, "Ingen konst är dålig, bara olika bra", så borde jag ju kunna se mig själv som en kostnär. Dessutom tyckte jag att det kunde vara en bra start på min nya kategori.

Jag har tecknat sen jag kom ur mammas mage 6 maj 1989; eller i alla fall så länge jag kan minnas. Jag blir ständigt inspirerad av H.P.Lovecraft, Edgar Allan Poe, Brom Kein, Stacy Reed och en massa andra giganter inom konst och litteratur. Det kanske märks i mina egna små verk. När jag skriver tänker jag på mörker och mina egna fobier; det är hemligheten. Sålänge jag själv blir rädd av att läsa mina egna noveller så är jag nöjd.
Däremot när jag gör musik är det lite annorlunda. Där hjälper det inte att tänka på mörker; man måste lyssna på mörker. Därför har jag blivit ett fan av band som Arch Enemy, Cradle of Filth, Dimmu Borgir, Opeth och på senare tid har jag upptäckt Deathstars och Marilyn Manson. Om man kombinerar dessa, sänker tempot, tonar ned ljuset och lägger in en smula ambience; då får ni min musik. För er som är intresserade heter jag Asylum för tillfället, och funderar på att lära mig sjunga. Än så länge är det bara toner och ljudeffekter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0