Slumpmässigt Otäcka Beskrivningar...

Hmm...Jag sitter med öppet fönster i farsans lägenhet och betraktar den magiska fullmånen. Den ger ett obehagligt intryck på mig, som om jag skulle förvandlas till en varulv om jag mötte dess bländade öga tillräckligt. Turligt nog har jag inte blivit biten av någon lykantropismittad varg, så jag är nog säker.
   Men jag känner återigen en idé komma från mitt inre, likt kroppen av en druknad person stiger mot vattenyttan efter att ha legat i det fördolda på en mystisk sjös grumliga dybotten.
   Jag kom att tänka på hur många oräkneliga beskrivningar och detaljer från ofärdiga noveller jag har. Vissa beskriver dödsfall, andra vittnar bara om övernaturliga varelsers makabra utseende. Undra om jag skulle samla ihop dem i en pärm, lägga upp allihop i en lång lista, skapa en egen kategori åt dessa trasiga spillror av text som vårdslöst slängts åt sidan; eller ska jag helt enkelt låta mina läsare bli sinnessjuka för att de aldrig fått veta vilka glömda berättelser de gått miste om?

Vad vet jag, kanske ingen bryr sig.

Hursomhelst ville jag bara säga att månen ser ovanligt luminös ut ikväll.

Möt inte lunas blick för länge.

Kanske förvandlar hon dig till något otäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0