"Welcome to Warden Lake Asylum"

Liksom Lovecraft hade sin fiktiva stad "Arkham", har även jag skapat en egen motsvarighet, varifrån de flesta av mina karaktärer kommer ifrån. Jag skapade inte den industrialiserade, viktorianks-gotiska staden Warden Lake för att försöka härma eller likna mig själv vid H.P.Lovecraft, utan jag gillar helt enkelt att göra egna saker, plus att en fiktiv stad ger mer fria tyglar. Jag gjorde nyligen en bild på stadens sanatorium, som jag tyckte passade bra in i min värld.


Kommentarer
Postat av: Sarah ''Jigsaw'' Giercksky

Snyggt :) skönt att ha en egen stad att utgå ifrån, har inte tänkt på det förut ^^

2008-06-02 @ 14:19:19
URL: http://SGiercksky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0