Ikväll blir det skräck-animé

Tja, egentligen skulle jag delta i ett LAN hos en kompis, men det blev inställt; så jag får väl göra nåt annat åt saken. Alla här hemma ska dra iväg till kusinerna, men det orkar jag nog inte göra. Stannar hellre här hemma med ena brorsan och ser på en ny animéfilm som en polare ska ta med. Filmen är baserad på skräckspelet "Dead Space", som jag tycker har en väldigt avancerad story jämfört med dagens utbud inom samma genre (sci-fi/horror -3rd person shooter/puzzle; nåt sånt krångligt). Först släpptes en halv-animerad serie på mellan fyra eller sju delar (kommer inte ihåg), sedan skulle en epilog släppas som animé-film och därefter skulle spelet släppas, som utspelar sig efter storyn i animéfilmen; dock blev filmen fördröjd och släpptes efter spelet istället. Fast det bryr väl inte jag mig om, jag ska ju se den ändå ;)


Introduktionsserien

   Är inte sådär jätteinsatt på själva spelet, men alltihop börjar (i den tecknade serien) med en mystisk upptäckt på en koloniserad planet; en obelisk vars utomjordiska strålning framkallar hallucinationer, ilska återuppliva döda och så vidare. Allting spårar sedan ut när en sekt som skapats kring obelisken begår massjälvmord; och återupplivas av den jättestora stenen (fast självklart muteras kroppsdelarna till otäcka monster ^^) och har ihjäl alla i kolonin.
    Animé-filmen handlar om ett stort jäkla skepp som fångar upp nödsignaler från kolonin och drar dit för att hjälpa dem; men nåt går fel och man hör aldrig av dem på skeppet eller på kolonin igen; varför man i spelet (tillsammans med en grupp kanonmatsgubbar) skickas för att ta reda på vad som hänt.


I spelet finns det massor med kramgoa monster.

Tycker att det lär passa bra med lite brutal skräck såhär vid Halloween och allt :P
Hoppas bara filmen blir bra.


och så filmen som ska ses ikväll.

Ha en fortsatt kul Halloween!

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Vad roligt och imorgon blir der sci-fi mässa, får se om jag köper någon mer film ^^ hihi! Du får säga sen vad du tyckte om animéskräckfilmen ;)

2008-11-01 @ 20:36:51
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Anonym

lol slalob äkta dig ^^

2008-12-15 @ 18:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0