Apelsinmåne

Usch, det har varit en tuff kväll. Hjälpte farsan att plocka ned båtmasten inför vintern vilket var ganska tungt med tanke på att den är cirka arton meter lång och väger sisådär 300-400 kg. Det är dock inte den jobbiga delen, utan det är värst när alla vajrar, snören och tampar ska plockas bort; solen har gått ned och temperaturen sjunker till en sadistisk nivå.
  Men jag kunde ju inte göra något annat än att jobba så fort jag kunde; och efter omkring tre timmar var jag hemma igen, luktandes av aluminium, olja och allt annat som brukar höra hemma på en hamn.

Efter att ha ätit mig igenom en fruktansvärt god äppelpaj och tittat klart på filmen "Versus" kom jag på en sak; i hamnen såg jag nåt i ögonvrån, och när jag vred på huvudet var det månen som arbetade sig upp för horisonten. Den var så stor och gul; en riktig halvmåne. Kände att jag måste ställa frågan:

   ~Är det bara jag eller ser månen ut som en apelsinklyfta i natt?

mums..
Saftigaste månen någonsin?

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

riktigt mysig och snygg bild :D



vad coolt, hur gör man för att få en sån musikgrej? :O

2008-10-07 @ 15:22:52
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0