Mirrors ***

Såg den ganska så nya Mirrors för nån dag sedan. Som vanligt (tyvärr) med dagens skräckfilmer hade jag inte direkt några höga förhoppningar om den; nuförtiden har ju allting blivit så simpelt och förutsägbart. Dock måste jag säga att den var bättre än jag trott, och dessutom våldsammare. Jag hade räknat med nån cheesy spökfilm eller nåt sånt, men så var det verkligen inte.

Handling:
Före detta polisen Ben Carson tar jobb som nattvakt i en nedbrunnen gammal byggnad. Efter en inte så lång stund börjar han se skrämmande saker i de stora speglarna, saker som får eget liv och skadar dem som är i spegelns närhet. De kusliga reflektionerna blir farligare med tiden och börjar spöka även hos Ben's familj. För att kunna rädda dem måste han först veta vad han möter, och det slutar i en brutal kamp mot tiden för att gräva fram speglarnas förflutna.

detail
Mirror, mirror, on the wall....

Mirrors hade många highlights, oftast de våldsamma/otäcka scenerna (bland annat en badrumsscen där spegelbilden av Ben's syrra sliter av hennes käke) men också öppningsscenen är lite kul att se, där man har lekt med bilden (varierande "dollies" över storstaden) så att den är delad i två motsatta spegelbilder.
   Tyvärr förstördes filmen av att den förvandlades mer och mer till den vanliga sortens mainstreamskräck ju längre den rullade på. Slutscenen verkade först som om den återgick till sitt vanliga tema i början, men förvandlades väldigt snabbt och gick från underhållande till tråkigt förutsägbar och repetitiv (den som sett filmen kanske håller med, eller är detta helt och hållet min åsikt?).

Som helhet var det dock en rätt så bra skräckfilm, lagom mycket gore, fattig på spänning men ett hyfsat intressant tema. Det bästa i filmen var nog miljön i det nedbrunna huset, det såg faktiskt väldigt autentiskt ut; och så var flashback-scenerna väldigt coola. Denna film kan jag inte ge annat än tre stjärnor.

front

Kommentarer
Postat av: Erika

Såg också filmen för ett tag sen..var ju bättre än man trodde först...men det är synd att de nya skräckisarna ofta bara verkar bli sämre och sämre :(



Usch förstår det...och sen står man där och är förbannad på sej själv för att man skjutit upp på det istället för att göra det på en gång som man hela tiden vet att man borde men aldrig gör ;)



hehe är nog du som svamlar ;)

Men annars brukar det nog kanske vara tvärt om..ingen uppförsbacke som inte följs av en nerförsbacke, fast har inte så stor koll på just det där.

Fast det är fortfarande krångel med praktiken..de har inte fått nå uppgifter om att jag skulle vara där, så får kanske ingen plats..håller på och pratar med en lärare på skolan för hur jag ska göra nu. Måste ha 3 veckors praktik för att ens få godkänt i kursen, och jag har redan missat 1 ½ :S och kursen ska vara klar om 2...haha inte konstigt att stressad till tusen :P



hehe klockrent sätt att fördriva tiden på mer eller mindre onödiga saker ;)

Hur är det med disiplinen ibland...



Ska iväg och fördriva tiden på att kolla på ett par filmer nu :) Inte mycket pluggande har det blitt idag :P



Ha det gött!

2008-10-15 @ 19:00:37
URL: http://eerikaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0