Into the Abysmal Depths

Här är en bild som jag gjorde under senaste helgen, på morgonen efter ett tvådagars-LAN. Bilden blev inte direkt som jag tänkte mig, men det kan jag ju alltid skylla på att solen som lyste mig i ögonen..

into abyssmal depths

Bilden är menat som en representation av marinbiologernas fasa; den del av havet som vi inte upptäckt ännu (Vilket är många procent), men också min egen rädsla över vad man kommer att se om man tänder en stark ficklampa när man dyker, eller vad de förruttnade saker som spolas upp på stränderna efter en våldsam storm sett ut i livet. Jag ville göra något jordnära, tex en fisks kropp, men sedan göra den utomjordisk genom att starkt förändra en liten men betydande del av varelsen; tex ta bort ögonen och göra om hela huvudet till ett stort hungrande gap, vilket också är det jag gjorde.

Kommentarer
Postat av: Alina

Jag håller med!! hösten är verkligen härlig! :) kramar

2008-10-01 @ 00:17:46
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Den blev ju jättebra och mystisk! :) Hmm havets djup skrämmer mig ^^ Tänk att hitta massa konstiga och farliga arter :O

2008-10-01 @ 10:51:45
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0