Blood Beach ** - Som Hajen ungefär, fast på land

Hejsan! Såg lågbudget filmen Blood Beach (från 1981 av Jeffrey Bloom) igår kväll. Den låg under förväntningarna, eftersom jag trodde det skulle vara en typisk haj-attack-film, men så fort jag fick se fodralets cover och filmen börjat rulla förstod jag att så var inte alls läget. Det handlade om attacker -men på land.

Förvirrade? Filmen handlar alltså om en strand, som av ungdomar (och snart resten av samhället) kallas för "The Blood Beach", eftersom folk försvunnit nattetid då de befunnit sig på stranden (vem gör det egentligen?!?) och sedan funnits döda i sanden. Det var heela filmen i korthet.

hjälp! det drar ner mig!
hjälp det äter mig underifrån!

De riktigt tråkiga morden (dvs bli neddragen i sanden) och de tarvliga skådespelarna (dock John Saxon var ok) till trots, så var den ändå väldigt underhållande, främst för att handlingen och replikerna var så dumma och ologiska att det helt enkelt blev en komedi av alltihop.
    Tex: En våldtäktsscen, där huvudrollens flickvän är ensam mitt i natten; och har cyklat till stranden. När hon är framme går hon ungefär 150 m, sedan fortsätter hon gå under en maläten brygga (!?) för att hjälpa en fiskmås som har skadat vingen. Plötsligt dyker en biffig, skäggig våldtäktsman som stått och väntat på lovligt byte (under en jävla brygga?). Efter att han har slitit av tjejen kläderna och rullat runt lite på marken kommer monstret och biter av hans snorre...
   Det tycker jag är väldigt logiskt....

Höjdpunkten var i alla fall kul när man fick se monstret som drar ned alla i sanden. Såg faktiskt väldigt coolt ut, nästan lite Lovecraft (så säger jag om nästan alla monster)...Efter att ha visat upp sig i fem minuter kom militären och sprängde sönder den. Ungefär. Slut på filmen.

Framsidan
Den väldigt fantasifulla framsidan...

Ja just ja! Glömde berätta om den skönaste karaktären i filmen, som var en bidragande faktor till komiken:  Dr. Dimitrios spelad av Stefan Gierash. Han ska föreställa smartingen i filmen, men varje gång han ska säga nåt säger han bara en massa strunt, tex: If I were to give you an educated answer, I would say it is a very long man, with very big hands and...um...long fingers... Detta sade han för att förklara hur en liten luden vovve blivit av med huvudet haha!

Ojojoj jag kan knappt slita mig, vill gärna lägga upp mer citat av den gubben, men då blir det bara för mycket. Blood Beach får två stjärnor av mig.  **

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

John Saxon brukar spela väldigt bra och han är med i bra filmer ^^ Hmm denna film borde jag se bara för att den låter så komsik, tittar nu på The Beyond, hann inte göra det förut, väldigt bra än så länge, början var ganska brutal ^^



Du ska få låna den av mig sen! :D

2008-09-26 @ 11:48:30
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Erika

haha verkar som en rätt rolig film^^

2008-09-27 @ 04:13:28
URL: http://eerikaa.devote.se
Postat av: Spiderchick

ush... läskigt med skräckisar

2008-09-27 @ 20:03:23
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Hela filmen var väldigt brutal :P Så den rekommenderar jag verkligen! :)

2008-09-27 @ 22:33:19
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0