Ticks ***

Ja det blev ju lite mer filmtips än jag trodde att det skulle bli för några dagar sedan då jag var sjuk, men inte är väl det något negativt? Bilderna är inte riktigt klara än, så man gör ju det bästa man kan under tiden...
ff
Den avslöjande framsidan...

Såg nyss på filmen "Ticks" från 1993; en riktigt löjlig B-skräckis om hur några weed-odlare spiller tillväxtmedel i kloakerna, och kladdar ned en massa fästing-puppor. När sedan en grupp problematiska tonåringar ledda av en slags coacher (som ska lära dem njuta av naturen och komma underfund med sina problem) ska campa i naturen blir de anfallna av enorma fästingar...

Sinnesnärvaro på minus?

Inte ett dugg spännande eller trovärdig, men riktigt underhållande. Effekterna är rätt så medelmåttiga och dödsfallen relativt låga med tanke på vilken sorts skräckis det är. Däremot kompenseras detta med en riktigt hilarious slutscen med dramatisk entré (minst sagt), vilket faktiskt gör det värt att se filmen. Det märks också att  skaparna av filmen (Regi: Tony Randel) inte var särskilt seriösa när de kom på idén till filmen. Själv satt jag och skrattade från början till slut.
s
Jodå -Det är Seth Green ni ser,
i en av sina första filmroller.

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Låter som en film som jag vill se! Kul att seth green är med i den, såg när han var med i IT, kul :) ja i helgen blir det ju massa filmshopping på sci-fi mässan :P

2008-09-17 @ 18:57:25
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Erika

hehe jaa, en film kan Aldrig sitta fel :D



Jo, ibland undrar man vem av dem som egentligen är knäppast, katter eller hundar :P Inte blir man klok på dem i alla fall..När min hund var mindre vägrade hon gå promenad, man fick bära henne en bra bit bort från lägenheten jag bodde i då, så sprang hon hem sen, men katten jag hade tidigare då följde gärna en till affärn, och ibland satt han tom kvar och väntade och gick med en hem också..riktiga knasbollar det där ;)



Jo, krångligt är bara förnamnet, men vi har pratat litegrann om det i alla fall, så får man väl se hur det blir framöver..hoppas det blir bra tillslut i alla fall, skulle ju vara kul att få någon medgång i livet också :/ :)



Hur går det med plugget nu då förresten?^^



2008-09-19 @ 00:38:35
URL: http://eerika.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0