Tidsfördriv och att få saker och ting gjort

Ska göra lite lunch nu innan jag drar till plugget (kommer inte hem förrän sju på eftermiddan :O), men jag vill ju inte tråka ut dem som läser min blogg, så jag lägger upp lite från min gamla novell The Kingdom Beneath.

"Beneath this world, under the surface of the ground, there lies a kingdom of old, emptied and deserted. The echoes of those that once where inhabitants of the realm can be heard in clear, moonlit nights, screaming or whispering from archaic wells in despair of their tragic past. At the bottom of the shaft, these inhabitants once sealed the only reach to this ancient city with sand and dust. The reach is a very aged well of the centuries, and it lies in the presence of the deep, treacherous waters of the ocean.

    At a certain depth, yet unknown to man, is the opening revealed; a circular mouth hewn from the mountains of infinite aeons, which will direct you to the spiraling stairs made of dark green minerals born in the early stages of earthly life, delving deep into the underground. Follow the stairs into eternal darkness, and you shall see the gate at the ocean's floor; the behemoth gate that seals the entrance to this forgotten kingdom of an unknown race. "

2 ds bildsea
Bilder jag hittade när jag sökte på The Kingdom Beneath på Google.

Satt nyss och lyssnade på musik på youtube; och hittade ett intressant band: Apocalyptica. Inte så farligt som det låter ^^ Det är ett "rockband" som bara fokuserar på symfoniska instrument, ni vet cello och fioler och allt ved de nu heter. Blev riktigt fascinerad av hur de får fram alla spännande ljud. Det är nästan lite magiskt. :)

Om ni vill ha ett smakprov av deras låtar, följ länkarna nedan:
Path
Pandemonium

Ni får ha det roligt under tiden jag är borta (annars...) ^^
Nej nu måste jag får saker gjorda. Mot köket!!

Kommentarer
Postat av: Erika

hehe ja, det gör jag..ska gå inriktning psykiatri sen ;P

Hehe jobbigt det där med att jobba en massa "i onödan" :S för det var precis vad jag gjorde med det där arbetet..rotade igenom mitt förråd och hittade tillslut mina gamla betyg från gymnasiet som jag ska ha med mej på mentormötet på måndag..och då ser jag att jag redan har läst kursen = får inte läsa den igen :S Så då har jag alltså lagt ner en massa tid, stressad och vart orolig för att hinna och få ihop allting, för att inte kunna lämna in den och få nå betyg i alla fall..hahah riktigt skrattretande ;S



haha skönt i sängen kan nog misstolkas^^

..jag och Niklas som jag också pluggar på dagarna och avslutar varje kväll med att kolla film :)

Det behövs för att man ska orka!...

Fast vi har tydligen umgåtts så mycket så nu är det inte bara kompisar och klasskamrater som tror att vi är tillsammans..utan nu tror grannar till honom tom att vi bor ihop^^



Lycka till med plugget och ha det gött! :)



2008-09-12 @ 21:13:05
URL: http://eerika.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0