Kinamat :P (Riktig Dessutom)

hehe, i helgen firade jag och brorsorna farsans 55-årsdag genom att gå på en kinesisk restaurang; en riktig sådan dessutom, inte en sån med friterat fläsk, osv utan verkligen riktig kinamat menar jag :P Vi beställde in totalt åtta rätter, och tillsammans blev de en rejäl buffé. Bland de rätterna beställde vi: ekorrfisk, lejonhuvud, myror som klättrar i träd och kyckling i tre färger. Haha jag vet att det låter konstigt (det såg konstigt ut också), men inga av rätterna är vad de låter som. Jag orkar inte beskriva allt för sig eller onödigt detaljerat; men jag kan säga att det var sjukt gott! Och hyfsat lyxigt var det också, såg inte så märkvärdigt ut på utsidan men jag har bara positivt att säga om det :) Dragon House hette plejset förresten; jag vet att det låter som vilken kinarestaurang som helst, men det är det verkligen inte!



Resten av helgen har jag mest suttit hemma och haft det lagom trevligt med filmer, bland annatsåg jag Stardust och Fast Food Nation. De var båda väldigt bra fyra små stjärnor till dem båda :) Däremot måste jag varna er: Fast Food Nation är ingen för känsliga personer; ät heller inte snabbmat eller mat överhuvudtaget när du ser på den. Stardust var väldigt rolig och samtidigt lite elak på bröderna-Grimm-vis. En skön fantasyrulle med bra skådisar och som passar alla ;)


Kommentarer
Postat av: emma härnqvist/perfektion

jo men designen beror ju mycke på vilken epok vi är i. och jag gillar nästan allt. okej kanske inte heltäckningsmattor och plastmattor. men de va inte inredningsdesign vi pratade om va? hehe

2009-04-21 @ 15:46:50
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: karin

^^,

hmm på fritiden.. ja denna vecka var jag i Rom :P med klassen då men det var fortf lite fritid :D hehe, annars brukar fritiden mest bestå av vänner och mys typ :) sjdå? av nyfikenhet ^^

tack detsamma!

2009-04-22 @ 15:40:37
URL: http://kranen.blogg.se/
Postat av: karin

Jaså du är en konstnär ? ;D jag tycker det är awsome att måla.. :)

aha, har en sån kommit ut..nice :) hänger ju inte med i samhället nu när man varit utomlands en vecka (A) haha

Hare :)

2009-04-23 @ 10:03:53
URL: http://kranen.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

jojo, men de blir nog bra.



annars då? fin helg?

2009-04-26 @ 23:02:14
URL: http://perfektion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0