Den Instängda Flickan

En stycke ur en kortnovell som jag skrev nyligen.

"Den lilla flickan öppnade ögonen. Hennes syn hade inte hunnit vänja sig än, den nervösa blicken letade omkring i det okända rummet hon befann sig i. Det var ett trångt utrymme; fuktigt och kallt. Hon darrade på andetagen, men hon frös ändå inte. Det som skrämde henne var de släta väggarna; de var så hårda och påträngande, att även om hon kurade ihop sig så mycket hon kunde var det fortfarande trångt. Och mörkt. Det enda ljuset sökte sig in från ett litet fyrkantigt hål i övre vänstra hörnet; lika fyrkantigt som utrymmet hon befann sig i. Det var blekt och värmde inte det minsta; det kylde.

 

Utanför betongklossen hörde hon varghunden smyga. Trots dess storlek och tyngd kunde man knappt urskilja annat än klorna som skrapade mot det hårda underlaget där ute. Hon hörde andedräkten; långsamma, pulserande. Ibland såg hon ångorna från dess mångtandade käft driva förbi i den kyliga luften utanför det lilla titthålet. Vargen hade gått flera varv runt lådan, hon hade räknat dem till elva. Han hade funderat länge på hur han skulle ta sig in; hitta en ingång, få tag i flickan. Han funderade än."

 


Kommentarer
Postat av: -felicia-

sv: Tack så jätte mkt! :D

2009-02-15 @ 19:10:39
URL: http://feliiziiad.blogg.se/
Postat av: nea

vilken bra början! Du skriver väldigt vackert, se upp med att det blir för "målande" alltså för mycket beskrivningar. Varje gång jag skriver någonting får jag alltid höra att jag beskriver allderes för mycket, och att det är för många adjektiv. Men det är ju det som är roligt, att skriva så! :-) Men ändra ingenting, det är bra som det är. :D

2009-02-15 @ 23:26:35
Postat av: nea

glömde skriva ut min bloggadress (A)

2009-02-15 @ 23:27:00
URL: http://nealiten.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Väldigt bra inledning ;) vill läsa resten, var det den du fick inspiration till utav mig eller vad det nu var du sa förut? :) kram

2009-02-15 @ 23:58:50
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0