En riktig liten motgångsulf

Motgångsulf är ett riktigt konstigt ord. Låter det som i alla fall, tycker jag. Fick höra det av en kompis för första gången i rollspelssammanhang för cirka 2-3 år sedan. Motgångsulf har inget med någon Ulf att göra, utan är en beteckning för någon som är otursförföljd.
"När det inte spelar någon roll vad man företar sig, och motgångar alltid kommer att finnas till mötes."

Har kommit fram till att det stämmer överens till punkt och pricka på mig; och innan folk börjar komma och försöker motbevisa detta måste jag ge ett par exempel:

          Jag....
  • Ligger efter i plugget, hur mycket jag än försöker plugga kommer jag sällan någon vart.
  • Ska ansöka till Konstfack, har cirka en månad på mig att göra arbetsprovsmappen vilket inte kommer hinnas.
  • Skulle ansöka om utsällning på Liljevalchs Konstutställning, var för sent ute och får vänta tills nästa år.
  • Har alltid problem med bussar. Fråga bara Sarah :P
  • Slår mig alltid på de mest löjliga saker, tex skär mig på bordskanter, skedar och tappar mobilen på lilltån.
  • Förlorar kontakter lika snabbt som dumlen ur godispåsen.
  • Har alla möjliga sorters enerverande minor disorders.
  • Har ett sämre närminne än en tall vilket ofta leder till missförstånd och problem.

Men, å andra sidan. Man får väl leva lite med glimten i ögat. Om inte världen och livet var ett sådant stjärthål skulle inte begreppet Gaska upp dig! finnas. Och jag tycker det är ett rätt så kul begrepp. :D Sån tur då att jag har sån otur! Eller? Vad sade jag nu!?


Motgångsulf: Motgång + Ulf.

Kommentarer
Postat av: Marie

HAha de där låter in så kul, säker på att du inte bara är lite lat då?:D



Och jo allt e bra med mig, bara en dag kvar i skolan sen har jag lov - tack gode gud! Hur är det själv?

2009-02-19 @ 19:32:21
URL: http://onlyhuman.blogg.se/
Postat av: Linda

Jobbigt att du inte mår speciellt bra. =( Det där med att vara efter i skolan känner jag verkligen igen.. Man tycker att man pluggar och pluggar, men ändå står man på samma ställe för nytt kommer alltid. Jag har ju en väldig nackdel att jag är så himla seg att komma igång med plugget. Det brukar inte bli före nästan precis innan något skall vara klart och helst då från kl 10 på kvällen till sent in på natten. Väldigt dumt. =/



Jag får nog ta och kika på den filmen då! Tack så mycket! Ha det så bra du med och lycka till med pluggandet! ;)

2009-02-19 @ 20:01:10
URL: http://blomklocka.blogg.se/
Postat av: Leia

Det är ju skönt att ta det lugnt med! =)

Då har du lite planerat i alla fall till helgen till skilland från en annan.

2009-02-19 @ 20:20:47
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: eleni

planer för helgen då? /eleni

2009-02-19 @ 21:49:53
URL: http://fabulouseleni.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Hahahahahaha de där två bilderna är klockrena :P

Vi måste spela werewolves, jag längtar som en toka! :P KRAM PÅ DIG DIN LILLA MOTGÅNGSULF!

2009-02-19 @ 21:57:45
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Erika

haha då är vi ulfar båda två :P



Näe, det skulle bli så tråkigt om allting var positivt hela tiden, behövs lite motgång för att uppskatta medgången :P

Men just nu ligger inte min skola, min mentor på plus hos mej..krånglar och jäklas och skickar inte in mina poäng som hon ska till CSN så jag har inte fått pengar på två månader, och jag har hyra att betala, så då tryter pluggandan lite^^ haha



Hoppas det går bättre för dej med pluggandet!

kram

2009-02-20 @ 14:58:05
URL: http://eerikaa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0