Fredagen den 13:e på Fredagen den 13:e :D

Ikväll såg jag re-makenFriday the 13th på bio med några polare. Den var väl inte sådär jättebra, men faktiskt bättre än jag förväntat mig. Lagom underhållande alltså :)
   Blev som många andra i publiken lite förvånad av den onödigt utdragna inledningen. Visst en hel del intressanta och brutala dödsfall men i och med att den var minst 20 minuter lång och redan hade introducerats med en annan inledning var det nästan så att man undrade ifall huvudstoryn börjat eller inte. Men sedan rullade det på, med en hel del kul repliker, mycket naket och en del blod. Nu är jag lite blodtörstigare än de flesta skräckfilmsfans, så lite mera blod och inälvor hade inte skadat. Och mer "uppfinningsrikedom" kanske. :P

Handling: Efter att hans syster spårlöst försvunnit i närheten av Crystal Lake, beger sig brorsan Clay till platsen för att leta efter henne. Vid sjön har även en grupp ungdomar åkt till en sommarstuga för att festa, röka på och ha sex osv...När sedan Jason Vorhees kommer tillbaka från andra sidan för att beta av rollistan måste Clay och de andra hjälpas åt för att överleva.

Några få plotholes, ursimpel story och enkel klippning och massor av "hoppa-till-effekter". Så kan man sammanfatta re-maken av Friday the 13th. Men det är sånt man kan försumma när det gäller kombinationen skräckis och re-make. Tre plus eller stjärnor eller vad man ska kalla det :P
   Nu ska jag inte avslöja mer. Men om du är lättskrämd och svag för blod är det en film som är värd att se. Glöm bara inte att det är originalen som är bäst!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha där ser man, jag fick inga biljetter så det får bli till att se den någon annan dag :)

Känns som ett måste att se faktiskt!

2009-02-14 @ 13:07:46
URL: http://onlyhuman.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Ingenting slår originalet och lite mer blod och gore hade inte skadat :P Fast jag skulle nog ge den 3 och en halv eller fyra stjärnor, fast jag tycker mer om re-makes än vad du gör ^^



KRAM

2009-02-15 @ 13:02:34
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0