Nu Kan Arbetet Fortsätta som Vanligt

Det känns skönt att få något gjort nu; har bara drönat vid datorn de senaste dagarna men nu har jag äntligen fått upp inspirationen igen! Jobbar på att göra färdigt en bild utifrån en skiss från oktober och har fått inspiration till en ny tavla, vilket innebär att jag får nytta av taveldukarna jag fick i julklapp ^^

Och så var jag tidigare idag och hälsade på i gamla Rudbeck efter att ha hämtat lillen från förskolan. Hade en gammal tavla (vilken jag gjorde som fristående arbete efter en avslutad bildkurs) kvar i salen som legat kvar där sedan våren. Har aldrig haft tid till att hämta ut den, men nu tog jag mig äntligen tid till det. Läraren måste ha tyckt om den, för den hängde dekorativt och klart synlig på väggen, vilket jag kände mig lite hedrad av. Och jag måste erkänna att den såg mycket bättre ut nu än när jag senast såg den.


Ursäkta för den bristfälliga kvalitén.
Bilden är baserad på H.P.Lovecrafts
novell "The Whisperer in Darkness".


Efter att jag hälsat till alla trevliga gamla bildlärare blev det en uppfriskande joggingtur hemmåt med tavlan under armen :P Senare idag ska jag planera hur jag ska måla klart den och så måste jag fixa klart skissen till min nya tavla. Och göra klart allt halvfärdigt på datorn. Weehoo vad kul det känns! :D Hoppas ni har det bra allihopa i vintermörkret!


Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Tack så mycket :) ritade som en galning när jag var i Polen och kommer nog fortsätta rita massa såna liknande motiv, kommer bli jätteskoj att se hur jag utvecklar min konst :) ska bli kul att se allt du kommer att rita och måla :P



Hihi tack, jo tyckte linnet var sött :) Hoppas du ser fler filmer snart, ska du se cannibal? Men vi ses iaf imorgon din lilla hattifnatt!



KRAM PÅ DIG!

2009-01-10 @ 01:28:47
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0