Tillbaka med "Tindalos" efter en kort paus..

Hejsan, nu är jag tillbaka igen efter en liten paus. Har jobbat med en hemtenta de senaste dagarna och tagit det lugnt med bloggen. Just nu tänkte jag visa hur långt jag hunnit måla på min nya tavla; senare ska jag lägga upp lite nya skisser som jag har gjort...Men jag hoppas att det här lilla inlägget får räcka för stunden i alla fall; jag kommer ju vara i skolan resten av dagen så det är inte säkert ifall jag hinner lägga upp något när jag kommer hem.


För övrigt tänker jag påpeka att motivet är inspirerad av ett fenomen i Lovecraft-mytologin, en slags dimension kallad Tindalos, som består av vinklar och en massa andra klurigheter. Ordet uppfanns i en novell av Frank Belknap Long, men användes senare av H.P.Lovecraft själv. Och ni som känner igen John Ajvide Lindkvist så kan jag även påpeka att han också skrivit sin uppfattning om Tindalos. Innan jag häver ur mig för mycket strunt så kan jag tillägga att bilden även är inspirerad av filmen "The Cabinet of Dr.Caligari".

Nästa steg blir att tona ut lite mer och få till den gråtonen jag vill ha; så att de starkare färgerna blir lite mer underliggande; sedan är det mest skuggor kvar och några få utrymmen som inte ännu täckts med färg.

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Ser redan skitsnygg ut :P gillar allt det abstrakta och alla färger, den ser riktigt cool ut ;) nu får jag lust att måla ännu mer ska nog måla mera saker som också är inspirerade utav Dr Caligaris Kabinett :D kram!

2009-01-20 @ 17:44:55
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0