När vintern faktiskt är trevlig

Idag har jag varit med Lillebrorsan hela förmiddagen i princip. Just nu sitter jag snöig och blöt efter ett snöbollskrig som en  liten sexåring och mumsar på bullar och kaffe (tja en sexåring kanske inte dricker kaffe dock :P). Dessutom har vi byggt snögubbar; en hel familj med pappa mamma och barn. Däremot sade Martin att det saknas en bebis till familjen (gulligt va?). Och så blev jag glad över vilken fritänkare han är; mamman fick ha en herrhatt på sig och pappan hade "ett sånt där hår som Staffan har", dvs afro (Staffan är en kompis ifrån Jamaica ifall ni undrar). Så kul att man har en lillebror som inte håller sig strikt till alla normer och är öppen för alla nationaliteter :D


Hela familjen snögubbe.

För övrigt så kan jag säga att äntligen får man nytta av kylan! Det är ju så trist när det bara är slask och onödigt kallt; man får liksom ingen nytta av vädret. Nu har det åtminstone snöat en hel del och då blir det mycket roligare (och ljusare dessutom) att vara ute. Plus ingen bryr sig längre ifall man beter sig som en femåring när det är tillräckligt mycket snö ute ;)

Vad har ni gjort idag?

Kommentarer
Postat av: Sarah Giercksky

Åh vilken söt bild! Martin är så go! :D kram

2009-03-11 @ 18:59:50
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: nea

hahah vad sött ! DET ÄR BRA, HAN ÄR SANNERLIGEN EN FRAMTIDA MEDBORGARE SOM KOMMER GÖRA NYTTA I SAMHÄLLET. kanske kommer han starta revoultion mot alla normer ? ;o



jag vill ha vår, men snön är bra på ett sätt och dte är att jag ska bygga en snögubbe på min kompis hus på freda! :D (om snön är kvar då :S)

2009-03-11 @ 20:09:58
Postat av: Marie

Vad begåvat att spela gitarr och sjunga :D De som är så svårt.



Och snön kan gärna få finnas här men då ska den ligga kvar och inte smälta bort och sen komma igen tycker jag.

2009-03-11 @ 20:19:09
URL: http://onlyhuman.blogg.se/
Postat av: nea

sv: hehe jaa, men man ju lyssna ändå liksom :) har tänkt väldigt mycket på såntdär.



haha svart!? kan du inte satsa på typ chockrosa ? :D eller nåt. kanske inte. Hm. haha bilden var jättecool, kommer lägga ut den på bloggen ngn gång ^^

2009-03-11 @ 23:04:59
URL: http://nealiten.blogg.se/
Postat av: emma härnqvist/perfektion

ja de va en fruktansvärd besvikelse. jag blev så chockad att jag inte kunde hindra ett skrattanfall. dessutom snö-regnade de utanför globen så väntan på taxi blev extra lång.. fy de va inte roligt.

2009-03-12 @ 10:47:13
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: eelinjohanssson

verkar som du haft en rolig dag :)

2009-03-12 @ 12:47:17
URL: http://eelinjohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0