Exotisk Filmkväll :P

Det blev film av lite mer exotisk smak igår kväll. Vi började med den franska skräckisen Martyrs (á la typisk fransk tortyr) från det här året tror jag. Jag visste absolut inget om filmen förutom att det var en skräckis och titeln förstås. Detta gjorde att jag hela tiden förvånades över vad som hände i filmen och det var svårt att veta just vilken sorts skräckis det var förrän ungefär halvvägs in. Den var stundtals läskig, brutal och chockerande; en hel del twistar avlöste varandra och först i slutet fick jag reda på vad det hela handlade om; en intressant och spännande upplevelse!

Den andra filmen var Hell Ground en lågbudgetskräckis från Pakistan (typ landets enda skräckis någonsin ^^). Häftiga effekter, skön musik och kameraarbete men ingen handling överhuvudtaget. Jag blev ganska förvirrad av att se den, det var en del grejer som glömdes bort och vissa saker som jag inte förstod varför den ens var där. Som slutsats kan man nog säga att regissören (vars enda tidigare film gjordes 1967!!) ville sammanfatta så många filmer som möjligt i en enda skräckis. Vissa svaga paralleller kan nog dras till filmer som motorsågsmassakern och 2001 maniacs; och vissa scener kände man direkt igen från bla High Tension (en annan fransk skräckis :P). Och så klart var det massor med zombies med.
Underhållande i alla fall; kul att lyssna till skådisarna som blandar fritt med Urdu och Engelska när de pratar ^^

Kommentarer
Postat av: nea

Martyrs, var det mycket våld i den? :( eller var den bara läskig ? :D

2009-03-07 @ 22:24:23
URL: http://nealiten.blogg.se/
Postat av: Marie

Martyrs vekar ju riktigt bra, älskar omslaget det får mig att vilja se den :)

2009-03-08 @ 22:11:25
URL: http://onlyhuman.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Längtar så mycket efter att få se Martyrs och se om den är så sjuk som alla säger! Jag hoppas iaf det! kram

2009-03-09 @ 22:49:25
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0