Varför en dag för alla våfflor?

Har precis käkat våfflor och kom att tänka på en sak. VArför har vi dagar som våffeldagen och fettisdagen och så vidare? Vad är det som är så speciellt med de dagarna? Att vi ska äta oss överviktiga? Visst det kan väl vara trevligt med en sådan dag, men det är ju helt meningslöst? Om jag vill ha en semla så går jag ju och köper en semla; om jag vill ha våfflor så lagar jag våfflor. Det behövs ingen dag på året då man måste säga till folk att nu ska vi alla äta bullar osv. Sådana helgdagar har väl oftast något med en händelse i historien att göra men det spelar väl ingen roll när ändå 70% av folket glömt bort det ^^

Jaja, nog med mitt onödiga filosoferande ^^ Vad har ni gjort den senaste tiden? Jag har iaf förargat mig över de spontana snöfallen som försöker förstöra våren :P

Kommentarer
Postat av: Erika

Verkar som om du har en hel del krav på jobb ändå^^



Jag har också undrat över det..äter inte semlor och struntar i att man ska äta vissa saker just då, men man blir skapligt trött på allt tjat om det. Hela tiden frågor om man ätit just det ;)



jag kan i alla fall vara glad att slippe snöfallen :)



ha det bra!

2009-03-27 @ 15:36:11
URL: http://eerikaa.devote.se
Postat av: nea

det är faktiskt väldigt sant :S

2009-03-28 @ 14:23:30
URL: http://nealiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0